Ofte stillede spørgsmål og svar

Hvad er jeres baggrund, for at hjælpe os?
René Budahl Hansen og Guinevere Hansen er skaberne, af flere prisnominerede projekter siden 2005. Vi har hjulpet hundredvis af familier, med at komme i - og forblive i form. Vi har arbejdet med flere projekter, siden 2005, hvor vi har hjulpet hundredvis af familiemedlemmer, med at komme i form. Nogle af disse projekter har bl.a. været støttet af Trygfonden og andre har været prisnomineret. Dette unikke koncept ”Family På Skrump”, opfandt vi i 2008, bl.a. for at kunne hjælpe Dig og Din familie.
René er tidligere bodybuilder og er uddannet coach og personlig træner. Han har siden 2005 kørt adskillige forløb, for overvægtige børn og senere udviklet og kørt flere forløb, for hele familien. Se Renés historie her:
Vicky er uddannet professionsbachelor i Ernæring og sundhed med speciale i human ernæring i 2005. Derudover er hun uddannet coach og pædagog. Vicky har været en del af teamet, der har været med til at køre ovennævnte forløb, siden 2011.

Hvad er jeres tilgang til en livsstilsændring?
Her er et par af vores grundprincipper:

1. Kosten:
Vi vil ikke udlevere en kostplan, da vores erfaringer er, at man ofte løber hurtig sur i en kostplan, hvor alt skal måles og vejes og man måske ikke kan lide den mad, som man skal spise. Vi vil i stedet tage udgangspunkt i familiens nuværende kost og vejlede familien ift. de udfordringer vi ser og derved sammen få skabt nogen gode, sunde og holdbare vaner kostmæssigt for hele familien.

2. Aktivitet:
Har man et stillesiddende arbejde eller bevæger man sig, minimalt i løbet af dagligdagen. Så kan det også være utrolig svært, at tabe sig selvom man spiser fornuftigt. Det er derfor afgørende, at få det daglige aktivitetsniveau op.
Dette kan gøres på en lang række forskellige måder. Vi benytter os af mange forskellige alternativer, alt efter hvad der passer den enkelte familie bedst. Især fælles fysisk familie aktiviteter, har vi særligt fokus på.

Hvor store ændringer skal vi lave i vores hverdagen?
Det er helt op til jeres familie. Ud fra jeres mål og hverdag, hjælper vi jer med at finde frem til de ændringer, der er realistiske for jer. Det vil hele tiden være en dynamisk proces, hvor planen kan udvikle sig undervejs, ud fra familiens behov.

Vi har prøvet alle slankekure – hvorfor er dette anderledes?
Først og fremmest, skal dette forløb ikke ses som en ”slankekur”. Slankekure er kun kortsigtede løsninger, der kun er holdbare i en given periode.
Vi ønsker at skabe livsstilsændringer, der skal være vedvarende og mulige at holde, i mange år i jeres familie og familie er lige netop nøgleordet. Ved slankekure er der ofte kun fokus, på det enkelte individ men her har vi fokus på hele familie og derved også hele familiens, dårlige vaner.

Hvad hjælper på et vægttab og hvorfor kan et vægttab gå i stå?
Der er mange forskellige ting, der kan hjælpe på vægttab. Generelt handler vægttab om, at den mængde kalorier du til dagligt indtager, er lavere end den mængde kalorier, du forbrænder.
En af de mest hyppige grunde til at et vægttab kan gå i stå er ofte, at efter en periode i et forløb, er det muligt at man bliver optaget af ens travle hverdag og derved søger tilbage til nogle hurtige og usunde vaner. Dette sandsynligvis fordi at ens fokus og motivation har taget et dyk ned. Men i modsætning til andre forløb, så er det her man står sammen, som familie og får lavet nogle gode og holdbare aftaler i familien, så der altid er nogen til at holde fast, i de gode sunde vaner.

Hvad er fordelene ved et online forløb?
Et online forløb er den bedste måde, at starte din families rejse på! I får støtte og vejledning, både i forhold til kost og aktivitet og der er mulighed for løbende at justere jeres kost og aktivitetsniveau, ud fra familiens ønsker og mål. I slipper for at stå alene gennem op- og nedturene og i slipper for at følge den samme kedelige plan, i mange måneder ad gangen. Det tager tid at ændre livslange usunde vaner og er bedst gjort gennem små justeringer.​
Et online forløb er perfekt til jer, som travl familie, da i ikke skal få det til at passe sammen med alle de andre gøremål, der er i en travl hverdag. I kan blot sætte jer ved computeren, når det passer jer som familie.

Hvad får jeg med et online forløb?
Med et online forløb får i alle de redskaber i har brug for, til at opnå jeres mål. Det er forskelligt fra familie til familie, hvad der skal til for at få det bedste forløb og opnå familiens mål. Vi vil have en månedlig opfølgning, hvor vi sætter mål for den kommende periode og evt. kigger på vejninger og målinger. Det er også her at vi ønsker at høre, en opdatering om hvad går godt og hvad er udfordrende og skal vi justere noget i planen.
Dette får familien i forløbet: Se mere her:

  • Fremsendelse af personlige spørgeskemaer, til udfyldelse, så vi kan lave det bedste udgangspunkt for jer

  • En skræddersyet plan og mål, ud fra familiens mål og ønsker

  • Online Familie coaching forløb, 1 gang om måneden

  • Kostvejledning

  • Opskrifter

  • Træningshjælp og gode råd

Bliver vi målt og vejet hos jer?
Da forløbet er online, vil i selv skulle stå få målingerne og vejningerne. Vi anbefaler at familien anskaffer sig et målebånd og en Tanita RD 953, da det er muligt at sende ens vejning, direkte til os og vi kan derved lave beregninger, ud fra disse og komme med bud på evt. justeringer.

Er det nødvendigt at anskaffe sig en Tanita RD-953?
Vi ser anskaffelsen af en Tanita RD-953, som en fordel, da i kan sende jeres målinger direkte til os og vi derefter kan analysere tallene og komme med mulige justeringer, i forhold til jeres plan. Det er ikke nødvendigt at anskaffe sig en Tanita RD 953 og det er helt op til familien selv.

Hvor anskaffer med sig en Tanita vægt?
Det er muligt at købe Tanita RD-953, mange steder på nettet.

Kan jeg starte i et forløb selv eller er det kun som familie?
Det er muligt at starte på et forløb både, som enkelt person og som familie. Vi ser dog det allerstørste potentiale i, at det er hele familien der starter i forløbet. Der ligger mange skjulte vaner i en familie og ved at stå sammen som familie, er der langt større mulighed for at ”bekæmpe” disse dårlige vaner og finde en god, sund og holdbar vej, for hele familien.

Hvordan tilmelder vores familie sig?
I kan melde jer til Family På Skrump, på 2 måder:
1. "Online" (via mail)/ her fra vores hjemmeside. Se mere her:
2. Lokalt i vores Family Gym centre, ved at møde op under en bemanding.

Er der oprettelsesgebyr?
Der er et oprettelsesgebyr på 399 kr. uanset, hvor mange deltagere der er på forløbet. Dette gælder både om man vælger BS eller 2022 kr. forløb.

Hvad vil det sige at købe et forløb til 2022 kr.?
Ved at købe et 2022 kr. forløb, forudbetaler man hele forløbet på en gang, ved opstart via Mobile Pay. Længden på forløbet, afhænger af hvor mange deltagere der er. Det er billigere at købe et 2022 kr. forløb end at betale månedligt via BS. Mod forløbets slutning, vil i få mulighed for at forlænge jeres forløb. Ved forlængelse af forløbet, vil man kunne spare oprettelsesgebyret. Læs mere om 2022 kr. forløber her:

Hvordan foregår betaling af Family På Skrump via BS?
For at starte i Family På Skrump forløbet, skal der først betales et beløb svarende til antal dg./mdr. der er, via Mobile Pay, indtil vi kan trækkes første med via Betalingsservice. Alt sammen er afhængigt af, hvornår i perioden indmeldelsen sker. Herefter vil du automatisk blive opkrævet betaling, for jeres forløb hver d. 1 i måneden. Læs mere om forløbet via BS her:

Hvordan tilmelder jeg mig Betalingsservice?
Ved tilmelding "Online" eller i Family Gym, vil du blive tilmeldt til Betalingsservice.
Hvis du er røget af BS-aftalen eller skal have ændret dine konto oplysninger, skal du henvende dig til vicky@family-gym.dk.

Hvordan ændrer jeg vores betalings oplysninger?
For at ændre dine betalings oplysninger, skal du henvende dig til vicky@family-gym.dk, som vil vi være behjælpelig med, at opdatere dine konto oplysninger.

Hvor lang er opsigelsesperioden ved BS?
Jeres forløb kan til en hver tid opsiges. Dette kan gøres med et varsel på løbende md. + 30 dage. Opsigelse kan ske ved, at sende en mail til vicky@family-gym.dk .
Opsigelsen er gældende fra modtagelses datoen.
Såfremt der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, skal medlemmet kunne bevise, at der uomtvisteligt er sket en opsigelse.

Hvad er bindingsperioden?
Se venligst i spørgsmålet, om opsigelsesperioden.